Clean Motion intensifierar utvecklingsarbetet och expanderar - William Collings tillträder som CTO.

William Collings, CTO, Clean Motion

Clean Motion är nu inne i en intensiv och expansiv fas med utveckling och utrullning av bolagets senaste fordon, designad för last-mile delivery. Som ett led i detta tillträder William Collings som bolagets nya Chief Technology Officer (CTO) med övergripande tekniskt ansvar.

William Collings tillträder idag som bolagets nya Chief Technology Officer (CTO) med övergripande tekniskt ansvar för Clean Motion.
- ”Vi är nu utvecklingsmässigt inne i en expansiv och intensiv fas. William har precis rätt kompetens och med över 11 års erfarenhet på Clean Motion kommer vi att snabbt kunna accelerera utvecklingen”, säger Göran Folkesson, VD.

William Collings började på Clean Motion 2011 som el-konstruktör och systemarkitekt för drivlinan på bolagets första elfordon Zbee.
Senast har han varit ansvarig över ”Mjukvara, Uppkoppling & Elektronik” där han ansvarat för hela kedjan, från specifikation till implementering och produktion.
Sedan hösten 2021 har William även lett utvecklingen av re:volt-projektet.

- ”Jag har alltid jobbat för ett mer hållbart samhälle och älskar utmaningen i att använda resurser och energi så effektivt som möjligt. Det känns verkligen spännande att nu få leda och expandera den tekniska utvecklingen inom ett så viktigt och hett område som fordonselektrifiering med solenergi”, säger William.

Jonsered, 2022-08-16

För mer information, vänligen kontakta:
Göran Folkesson VD
Clean Motion AB
Tel: +46 735 320 273
Email: goran.folkesson@cleanmotion.se

Om Clean Motion AB

Clean Motion AB är ett svenskt bolag som tillverkar och säljer verkligt hållbara fordon för städer. Fordonen är närproducerade och baserade på energi- och resurseffektivitet, för att maximera införandet av elfordon globalt. Bolagets vision är att erbjuda stadsmobilitet-laddad med solenergi och erbjuder därför lätta elfordon med låg energiförbrukning för att möta 2000-talets urbana transportutmaningar.

Clean Motion AB är listat på First North Growth Market vid Nasdaq Stockholm. Certified Adviser är G&W Fondkommission, e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08- 503 000 50.

För ytterligare information, vänligen besök: www.cleanmotion.se.