Antalet nya spelare ökade med 58,9 procent till 158 600 (99 900).
Ebitda-resultat blev 7,1 miljoner euro (6,1), med en ebitda-marginal på 16,2 procent (18,6).
Rörelseresultatet blev 5,7 miljoner euro (5,1), med en rörelsemarginal på 13,0 procent (15,5).
Resultatet efter skatt blev 4,5 miljoner euro (4,2), en ökning med 7,1 procent mot föregående år.
Resultat per aktie hamnade på 0,09 euro (0,09).
I juli ökade de totala intäkterna till cirka 13,1 miljoner euro vilket är cirka 19 procent högre än den genomsnittliga månadsintäkten i tredje kvartalet 2019.
Vd kommenterar.
"Vi såg god tillväxt i alla segment och den organiska tillväxten i kvartalet uppgick till 21,3 procent från andra kvartalet 2019. Tillväxten beror på attraktiviteten i vårt breda iGamingerbjudande kombinerat med vårt gedigna marknadskunnande. Alla segment såg en positiv effekt av att spelarnas preferenser ändrades under pandemin", förklarar Tsachi Maimon och fortsätter:
"Vi kan se att när samhällena öppnar upp igen föredrar ett betydande antal spelare att vara kvar online eller att kombinera onlinenöjen med det landbaserade utbudet. Kasinovertikalen står för merparten av tillväxten i kvartalet även om antalet sportevenemang ökade i juni".
Aspire Global, MEUR | Q2-2020 | Q2-2019 | Förändring |
Nettoomsättning | 43,7 | 32,8 | 33,2% |
EBITDA | 7,1 | 6,1 | 16,4% |
EBITDA-marginal | 16,2% | 18,6% | |
Rörelseresultat | 5,7 | 5,1 | 11,8% |
Rörelsemarginal | 13,0% | 15,5% | |
Nettoresultat | 4,5 | 4,2 | 7,1% |
Resultat per aktie, EUR | 0,09 | 0,09 | 0,0% |