Fastighetsbolaget Castellum har återköpt 350 000 egna aktier den 22 juni inom ramen för det återköpsprogram som offentliggjordes i april, enligt ett pressmeddelande.
ANNONS
Efter transaktionen uppgår bolagets innehav av egna aktier till drygt 24,0 miljoner aktier, motsvarande 5,03 procent av samtliga aktier och röster i bolaget. Syftet med återköpen är att anpassa kapitalstrukturen och bidra till ökat aktieägarvärde.
Det totala antalet aktier i Castellum är cirka 477,5 miljoner aktier.