Rörelseresultatet blev -0,95 miljoner kronor (-1,4).
Resultatet efter skatt blev -0,95 miljoner kronor (-1,4).
Resultat per aktie hamnade på -0,1 kronor (-0,29).
Bolaget skriver i en kommentar till rapporten att under sommaren har man fortsatt göra förändringar i studion. Nu är den nya podd/videocast studio färdig och har redan genererat 2 nya samarbeten.
Utvecklingen av Battleriff har inletts med nya speltitlar och fokusering på att skapa en bas av betalande medlemmar.
"Målet att Battleriff ska vara lönsamt enkom genom betalande medlemmar innan året är slut kvarstår och vi förväntar oss att nå detta", berättar bolaget.
Man kommer fortsätta att aktivt leta efter förvärv under hösten inom spelutveckling, gaming och esportföretag.
Esen Esports, Mkr | Q2-2020 | Q2-2019 | Förändring |
Nettoomsättning | 0,3 | 0,2 | 50,0% |
Rörelseresultat | -0,95 | -1,4 | |
Nettoresultat | -0,95 | -1,4 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,1 | -0,29 |