Bruttovinsten blev 1,0 miljoner pund (0,8), med en bruttovinstmarginal på 12,8 procent (12,9).
Justerat ebitda-resultat uppgick till 0,1 miljoner pund (0,1), med en justerad ebitda-marginal på 1,3 procent (1,6).
Apples förändringar för spårning av användare, IDFA, uppges påverka kundförvärvskostnader för spelförläggare och är en drivare av förändring i marknaden. Det väntas ge en positiv påverkan för den alternativa distributionsmarknaden av appar.
Rörelseresultatet blev 0 miljoner pund (0,1).
Resultat per aktie hamnade på -0,07 pund (0,08).
Likvida medel uppgick till 15,1 miljoner pund (3,7).
"Utan att överdriva har vi som distributör nu den starkaste spelportföljen i Androids historia", citerar vd Jens Lauritzson med hänvisning till ett uttalande som intäktschefen hade gjort vid ett tidigare veckomöte.
- Jag tror att det verkligen fångar hur vi känner oss som ett företag just nu, säger Lauritzson.
Flexion Mobile, MGBP | Q3-2021 | Q3-2020 | Förändring |
Nettoomsättning | 7,8 | 6,2 | 25,8% |
Bruttoresultat | 1,0 | 0,8 | 25,0% |
Bruttoresultatmarginal | 12,8% | 12,9% | |
EBITDA, justerat | 0,1 | 0,1 | 0,0% |
EBITDA-marginal, justerad | 1,3% | 1,6% | |
Rörelseresultat | 0 | 0,1 | |
Rörelsemarginal | 1,6% | ||
Resultat per aktie, GBP | -0,07 | 0,08 | |
Likvida medel | 15,1 | 3,7 | 308,1% |