Antalet genomsnittliga månatliga spelare ökade med 26 procent till 10,2 miljoner.
Ebitda-resultatet blev 918 miljoner pund (723), med en ebitda-marginal på 11,9 procent (12,0).
Justerat ebitda-resultat uppgick till 1 045 miljoner pund (1 001), väntat 1 080, med en justerad ebitda-marginal på 13,6 procent (16,6).
Resultatet efter skatt blev -305 miljoner pund (-412). Justerat nettoresultat var 336 miljoner pund (454).
Under utsikter skriver bolaget följande.
Under årets första åtta veckor var utvecklingen i linje med förväntningarna: "USA levererar en fortsatt stark tillväxt i befintliga delstater och från de mycket framgångsrika lanseringarna i Maryland och Ohio. USA är fortfarande på väg att bli ebitda-positivt för helåret 2023. Koncernens intäkter exklusive USA gynnas av en stark utveckling i Storbritannien och Irland samt internationellt, vilket uppväger effekterna av en mer utmanande miljö och tuffa jämförelser i Australien."
Flutter Entertainment tittar fortsatt på en möjlig börsnotering i USA.
Flutter Entertainment, MGBP | 2022 | Konsensus | Förändring mot konsensus | 2021 | Förändring |
Nettoomsättning | 7 693 | 7 560 | 1,8% | 6 036 | 27,5% |
EBITDA | 918 | 723 | 27,0% | ||
EBITDA-marginal | 11,9% | 12,0% | |||
EBITDA, justerat | 1 045 | 1 080 | -3,2% | 1 001 | 4,4% |
EBITDA-marginal, justerad | 13,6% | 14,3% | 16,6% | ||
Nettoresultat | -305 | -412 |