Omsättningen steg till 3,5 miljoner kronor (0,5).
Ebitda-resultatet blev 1,35 miljoner kronor (-2,36) och ebitda per aktie blev 0,10 kronor (-0,18).
Rörelseresultatet blev -0,7 miljoner kronor (-4,1).
Resultatet före och efter skatt var -0,7 miljoner kronor (-4,1).
"Under det andra kvartalet 2020 sålde vi spel för över 5 miljoner kronor till konsument, vilken är vår hittills högsta kvartalsförsäljning. Efter avdrag för moms och VR-plattformsbolagens avgifter hamnade vi på 3,5 miljoner i nettoomsättning. Att vi gjorde +748 procent gentemot samma period föregående år är en konsekvens av ett marknadsgenombrott i vr-spelindustrin och våra framgångsrika spellanseringar. Koncernen har idag 3 spel på marknaden, 4 ytterligare under utveckling, varav 1 av extern part, för utgivande av Beyond Frames Entertainment", säger vd Ricky Helgesson.
Beyond Frames, Mkr | Q2-2020 | Q2-2019 | Förändring |
Nettoomsättning | 3,5 | 0,5 | 600,0% |
Rörelseresultat | -0,7 | -4,1 | |
Resultat före skatt | -0,7 | -4,1 | |
Nettoresultat | -0,7 | -4,1 |