Produktresultatet uppgick till 39,5 miljoner kronor (33,8), med en produktmarginal på 32,7 procent (29,7).
Justerat ebitda-resultat uppgick till 2,5 miljoner kronor (7,7), med en justerad ebitda-marginal på 2,1 procent (6,8).
Rörelseresultatet blev -1,6 miljoner kronor (-3,2).
Resultatet före skatt var -3,2 miljoner kronor (-3,7).
Resultatet efter skatt blev -1,9 miljoner kronor (-3,3).
Resultat per aktie hamnade på -0,1 kronor (-0,1).
Styrelsen föreslår att ingen utdelning lämnas.
Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till -11,6 miljoner kronor (-55,6).
"Bristen på grafikkort fortsatte att påverka efterfrågan under det fjärde kvartalet. Trots de omvärldsutmaningar som vi ställts inför under året, när det gäller efterfrågan och varuförsörjning, är vi entusiastiska över de möjligheter vi ser för att driva lönsam och hållbar tillväxt de kommande åren", skriver Hannes Wallin, vd för Fractal Gaming.
Bolagets syn på marknaden och sina finansiella mål på medellång och lång sikt är intakta med en nettoomsättningstillväxt på minst 10 procent och en justerad EBITDA-marginal på 20 procent.
Fractal Gaming, Mkr | Q4-2021 | Q4-2020 | Förändring |
Nettoomsättning | 120,7 | 113,9 | 6,0% |
EBITDA, justerat | 2,5 | 7,7 | -67,5% |
EBITDA-marginal, justerad | 2,1% | 6,8% | |
Rörelseresultat | -1,6 | -3,2 | |
Resultat före skatt | -3,2 | -3,7 | |
Nettoresultat | -1,9 | -3,3 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,1 | -0,1 | |
Kassaflöde från löpande verksamhet | -11,6 | -55,6 | |
Utdelning per aktie, kronor | 0 |