Justerat ebitda-resultat uppgick till 13,3 miljoner kronor (2,5), med en justerad ebitda-marginal på 9,4 procent (2,1).
Rörelseresultatet blev 8,0 miljoner kronor (-1,6), med en rörelsemarginal på 5,6 procent.
Resultatet före skatt var 3,9 miljoner kronor (-3,2).
Resultatet efter skatt blev 3,0 miljoner kronor (-1,9).
Resultat per aktie hamnade på 0,1 kronor (-0,1).
Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till 15,0 miljoner kronor (-11,6).
De förhöjda lagernivåerna man sett tidigare under året uppges nu vara på normaliserade och hälsosamma nivåer.
"Vi ser goda förutsättningar för tillväxt under 2023, baserat på vår attraktiva produktportfölj som möter den efterfrågan som finns hos high-performance-gamers. Den underliggande långsiktiga efterfrågan är god och vi kommer att fortsätta att driva våra tillväxtfrämjande initiativ med fokus på att leverera högkvalitativa produkter, en hög servicenivå, expansion till nya produktkategorier och utökade marknadsföringsinsatser."
Fractal Gaming, Mkr | Q4-2022 | Q4-2021 | Förändring |
Nettoomsättning | 141,7 | 120,7 | 17,4% |
EBITDA, justerat | 13,3 | 2,5 | 432,0% |
EBITDA-marginal, justerad | 9,4% | 2,1% | |
Rörelseresultat | 8,0 | -1,6 | |
Rörelsemarginal | 5,6% | ||
Resultat före skatt | 3,9 | -3,2 | |
Nettoresultat | 3,0 | -1,9 | |
Resultat per aktie, kronor | 0,1 | -0,1 | |
Kassaflöde från löpande verksamhet | 15,0 | -11,6 | |
Utdelning per aktie, kronor | 0 | 0 |