Fragbite och Playdigious. Aktiverat arbete för egen räkning uppgick till 1,9 miljoner kronor (0).
Ebitda-resultat blev 2,9 miljoner kronor (-3,5), med en ebitda-marginal på 6,3 procent.
"Vår verksamhet växer således under lönsamhet och vi har fortsatt att investera i vår verksamhet med särskilt fokus på förvärvsdriven tillväxt, nya esport- och spelutvecklingsprojekt samt ett utökat samarbete inom gruppens bolag, i syfte att utvinna synergier", kommenterar vd Stefan Tengvall.
Rörelseresultatet blev -10,7 miljoner kronor (-7,9).
Resultatet före skatt var -10,4 miljoner kronor (-7,9).
Resultatet efter skatt blev -11,8 miljoner kronor (-7,9), och per aktie -0,14 kronor (-0,24).
Bolaget har under perioden släppt två viktiga uppdateringar av två befintliga spel samt två spel i soft-launch fas. Man har också aviserat etableringen av en esport-liga för schack ihop med Sveriges Shackförbund.
Samtidigt har affärsområdet esport, som utgörs av Fragbite, stött på vissa utmaningar under tredje kvartalet som en direkt effekt av pandemin.
"Inställda liveevents och en kundbas som stramat åt sin marknadsföring har bidragit till en sämre intjäning under 2021 än föregående år. Inför 2022 ser vi dock ljusare på framtiden och jag har stor tilltro att våra nya tillväxtinitiativ och koncept under nästa år kommer bidra positivt", säger Stefan Tengvall.
Fragbite, Mkr | Q3-2021 | Q3-2020 | Förändring |
Nettoomsättning | 46,0 | 0,9 | 5 011,1% |
EBITDA | 2,9 | -3,5 | |
EBITDA-marginal | 6,3% | ||
Rörelseresultat | -10,7 | -7,9 | |
Resultat före skatt | -10,4 | -7,9 | |
Nettoresultat | -11,8 | -7,9 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,14 | -0,24 |