Bildkälla: Stockfoto

Game Chest ökar omsättning och förlusten - bibehållit 5 000 betalande abonnenter

Gamingbolaget Game Chest redovisar ökande omsättning men även ökad förlust i det andra kvartalet jämfört med samma period föregående år.

Omsättningen steg 41,7 procent till 1,7 miljoner kronor (1,2).

Ebitda-resultat blev -1,1 miljoner kronor (-0,3).

Justerat ebitda-resultat uppgick till -0,1 miljoner kronor (-0,2). Det justerade ebitda-resultatet redovisas då engångskostnader uppstått under kvartalet.

Rörelseresultatet blev -1,8 miljoner kronor (-1,1). Resultatet tyngdes av avskrivningar av inventarier och goodwill.

Resultatet före och efter skatt var -2,0 miljoner kronor (-1,1).

Resultat per aktie hamnade på -0,19 kronor (-0,11).

Game Chest-koncernen har under kvartalet bibehållit cirka 5 000 betalande abonnenter.

"Som tidigare kommunicerats bidrar bolagets spel Wurm Online med en större part utav dessa. Därmed lägger vi ett stort fokus på att utöka och bibehålla spelets kunder via nya uppdateringar och lanseringar. Då vi tidigare sett att introducera spelet mot nya plattformar och därmed nya spelare varit lyckat ser vi positivt på den uppkommande tiden och de lanseringar som kommer för Wurm Online", skriver bolagets vd Robin Bäcklund i rapporten.

Game Chest, MkrQ2-2021Q2-2020Förändring
Nettoomsättning1,71,241,7%
EBITDA-1,1-0,3
EBITDA, justerat-0,1-0,2
Rörelseresultat-1,8-1,1
Resultat före skatt-2,0-1,1
Nettoresultat-2,0-1,1
Resultat per aktie, kronor-0,19-0,11
Börsvärldens nyhetsbrev
ANNONSER