Ebitda-resultatet blev 7,7 miljoner euro (5,5), med en ebitda-marginal på 34,8 procent (34,0).
Justerat ebitda-resultat uppgick till 8,3 miljoner euro (5,6), med en justerad ebitda-marginal på 37,6 procent (34,6).
Rörelseresultatet blev 2,4 miljoner euro (2,3), med en rörelsemarginal på 10,9 procent (14,2).
Resultatet efter skatt för kvarvarande verksamhet blev 2,0 miljoner euro (-0,2).
Resultat per aktie hamnade på 0,02 euro (0,00).
Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till 9,5 miljoner euro (3,5).
Under juli var intäkterna upp 37 procent, varav 24 procent organisk tillväxt.
För helåret 2022 räknar bolaget med intäkter på 87-93 miljoner euro med ett ebitda på 30-35 miljoner euro.
De långsiktiga finansiella målen har reviderats och GiG siktar på att nå en årlig organisk intäktstillväxt i regionen av 20 procent. När det gäller lönsamheten vill bolaget nå en justerad ebitda-marginal på över 50 procent under 2024.
Gaming Innovation Group, MEUR | Q2-2022 | Q2-2021 | Förändring |
Nettoomsättning | 22,1 | 16,2 | 36,4% |
EBITDA | 7,7 | 5,5 | 40,0% |
EBITDA-marginal | 34,8% | 34,0% | |
EBITDA, justerat | 8,3 | 5,6 | 48,2% |
EBITDA-marginal, justerad | 37,6% | 34,6% | |
Rörelseresultat | 2,4 | 2,3 | 4,3% |
Rörelsemarginal | 10,9% | 14,2% | |
Nettoresultat | 2,0 | -0,2 | |
Resultat per aktie, EUR | 0,02 | 0,00 | |
Kassaflöde från löpande verksamhet | 9,5 | 3,5 | 171,4% |