Ebitda-resultat blev 2,8 miljoner euro (1,5), med en ebitda-marginal på 16,8 procent (13,3).
Rörelseresultatet blev -2,2 miljoner euro (-4,4).
Resultatet före skatt var -5,1 miljoner euro (-6,5).
Resultatet efter skatt blev -6,0 miljoner euro (-6,1). Resultat per aktie hamnade på -0,07 euro (-0,07).
Resultat från avvecklad verksamhet uppgick till -0,9 miljoner kronor (0,4).
Kostnadsbesparingsinitiativen fortskrider enligt plan, vilket förväntas minska driftskostnaderna ytterligare med årets slut 2020. Antalet anställda har minskat från 709 till 487 i årstakt.
Den positiva utvecklingen fortsätter efter andra kvartalet. Intäkterna i jjul steg på justerad basis med 38 procent jämfört med samma period i fjol.
Gaming Innovation Group spår att intäkerna för den befintliga verksamheten höjs till mellan 52 och 57 miljoner euro med ett ebitda-resultat på 12 till 15 miljoner euro.
Gaming Innovation Group, MEUR | Q2-2020 | Q2-2019 | Förändring |
Nettoomsättning | 16,7 | 11,3 | 47,8% |
EBITDA | 2,8 | 1,5 | 86,7% |
EBITDA-marginal | 16,8% | 13,3% | |
Rörelseresultat | -2,2 | -4,4 | |
Resultat före skatt | -5,1 | -6,5 | |
Nettoresultat | -6,0 | -6,1 | |
Resultat per aktie, EUR | -0,07 | -0,07 |