Ebitda-resultat blev 4,6 miljoner euro (0,6), med en ebitda-marginal på 25,1 procent (5,4).
Rörelseresultatet blev 1,3 miljoner euro (-4,7), med en rörelsemarginal på 7,1 procent.
Marknadsföringskostnader var 4,7 miljoner euro.
Resultatet efter skatt blev 2,1 miljoner euro (-2,6).
Bolaget har även startat igång verksamheten för två nya klienter, och totalt har en till lanserats i andra kvartalet medan två väntar på att få integreras. Det avser affärsområdet Platform Services.
- GiG kommer att fortsätta sitt fokus på kostnadskontroll, genomförande och global expansion och den mångfalden av åtgärder som vidtagits under 2020 som har påverkat verksamheten positivt och som kommer att driva resultaten framöver. Ombordstigning av klienter ökar i farten och efter en avslutad strategisk granskning är företaget inställt att fortsätta att utöka sitt fotavtryck i både plattform och media. GiG är mycket nöjd med det totala utvecklingen under det senaste året och förväntar sig att växa ytterligare 2021, skriver bolaget.
Gaming Innovation Group, MEUR | Q1-2021 | Q1-2020 | Förändring |
Nettoomsättning | 18,3 | 11,2 | 63,4% |
EBITDA | 4,6 | 0,6 | 666,7% |
EBITDA-marginal | 25,1% | 5,4% | |
Rörelseresultat | 1,3 | -4,7 | |
Rörelsemarginal | 7,1% | ||
Nettoresultat | 2,1 | -2,6 |