Omsättningen steg 32,9 procent till 23 miljoner euro (17,3).
Ebitda-resultat blev 5,6 miljoner euro (4,1), med en ebitda-marginal på 24,3 procent (23,7).
Rörelseresultatet blev 1,8 miljoner euro (-0,1), med en rörelsemarginal på 7,8 procent.
Resultatet före skatt var -0,9 miljoner euro (-3,6). Resultatet efter skatt för kvarvarande verksamhet blev -1,5 miljoner euro (-3,7).
Gaming Innovation Group uppger att man räknar med att växa framöver. Företaget kommer att justera sina finansiella mål givet förvärvet av SportnCo.
Gaming Innovation Group spår positiva utsikter för sin enhet Platform Services under 2022. Bolaget spår en hållbar tillväxt för Media Services framöver.
Efter rapportperioden har januari utvecklats positivt med intäkter som är upp 20 procent i årstakt, skriver bolaget.
Gaming Innovation Group, MEUR | Q4-2021 | Q4-2020 | Förändring |
Nettoomsättning | 23 | 17,3 | 32,9% |
EBITDA | 5,6 | 4,1 | 36,6% |
EBITDA-marginal | 24,3% | 23,7% | |
Rörelseresultat | 1,8 | -0,1 | |
Rörelsemarginal | 7,8% | ||
Resultat före skatt | -0,9 | -3,6 | |
Nettoresultat | -1,5 | -3,7 |