Efter utgången av perioden har bolaget i oktober omsatt för 34 procent mer jämfört med samma månad året innan.
Ebitda-resultatet blev 8,0 miljoner euro (5,7), med en ebitda-marginal på 29,2 procent (26,1).
Justerat ebitda-resultat uppgick till 8,4 miljoner euro (5,8), med en justerad ebitda-marginal på 30,7 procent (26,6).
Rörelseresultatet blev 2,5 miljoner euro (2,1), med en rörelsemarginal på 9,1 procent (9,6).
Resultatet före skatt var 1,3 miljoner euro (0,7).
Resultatet efter skatt från kvarvarande verksamhet blev 0,7 miljoner euro (0,5).
"Vi levererade ett starkt resultat under det tredje kvartalet och vad som är viktigt är att vi uppnådde vissa milstolpar i samband med att vi såg vår mediaverksamheten fortsätta att expandera snabbt och skala upp spelarintaget. Koncernen tog också ett betydelsefullt steg framåt kring post-förvärvsplanen av Sportnco", kommenterar vd Richard Brown.
Bolaget upprepar sin guidning för helåret. Det innebär att man väntas ihop med Sportnco omsätta 87-93 miljoner euro, med en ebitda på 30-35 miljoner euro.
Gaming Innovation Group, MEUR | Q3-2022 | Q3-2021 | Förändring |
Nettoomsättning | 27,4 | 21,8 | 25,7% |
EBITDA | 8,0 | 5,7 | 40,4% |
EBITDA-marginal | 29,2% | 26,1% | |
EBITDA, justerat | 8,4 | 5,8 | 44,8% |
EBITDA-marginal, justerad | 30,7% | 26,6% | |
Rörelseresultat | 2,5 | 2,1 | 19,0% |
Rörelsemarginal | 9,1% | 9,6% | |
Resultat före skatt | 1,3 | 0,7 | 85,7% |
Nettoresultat | 0,7 | 0,5 | 40,0% |