Ebitda-resultat blev 5,3 miljoner euro (3,2), med en ebitda-marginal på 24,2 procent (17,9).
Rörelseresultatet blev 1,8 miljoner euro (-1,6), med en rörelsemarginal på 8,2 procent.
Resultatet före skatt var 0,4 miljoner euro (-2,6).
Resultatet efter skatt blev 0,0 miljoner euro (-4,9). Resultat per aktie hamnade på 0,00 euro (-0,03).
Intäkterna inom Media Services steg till rekordhöga nivåer med 11,2 miljoner euro (8,6), en ökning med 30 procent. Ebitda-resultatet var här 5,1 miljoner euro (4,0).
Utvecklingen i oktober har varit positivt och intäkterna steg med 23 procent jämfört med samma månad i fjol. Justerat för avslutade white label-avtal och Tyskland steg intäkterna med 34 procent.
Bolaget har sett en fortsatt stark utveckling inom Media Services med både intäkter och spelintag på rekordhöga nivåer i oktober.
Gaming Innovation Group, MEUR | Q3-2021 | Q3-2020 | Förändring |
Nettoomsättning | 21,9 | 17,9 | 22,3% |
EBITDA | 5,3 | 3,2 | 65,6% |
EBITDA-marginal | 24,2% | 17,9% | |
Rörelseresultat | 1,8 | -1,6 | |
Rörelsemarginal | 8,2% | ||
Resultat före skatt | 0,4 | -2,6 | |
Nettoresultat | 0,0 | -4,9 | |
Resultat per aktie, EUR | 0,00 | -0,03 |