Omsättningen steg 29,3 procent till 90,0 miljoner kronor (69,6).
Ebitda-resultatet blev 37,1 miljoner kronor (21,7), med en ebitda-marginal på 41,2 procent (31,2).
Justerat ebitda-resultat uppgick till 4,7 miljoner kronor (23), med en justerad ebitda-marginal på 5,2 procent (33,0).
Rörelseresultatet blev -12,5 miljoner kronor (8,8).
Resultatet efter skatt blev -10,2 miljoner kronor (7,9).
Resultat per aktie hamnade på -0,38 kronor (0,30).
Dagliga aktiva spelare (DAU) sjönk till 1,3 miljoner stycken (1,6), månatliga aktiva spelare (MAU) minskade till 3,8 miljoner (5,5), månatliga unika betalande spelare (MUP) ökade till 52 miljoner (47) och genomsnittlig intäkt per daglig användare (ARPDAU) steg till 7,3 US cents (5,4).
"Vi har inte sett någon negativ påverkan av den svaga utveckling i den globala ekonomin. Varken in-app-köp eller försäljning av annonser visar någon negativ trend under kvartalet jämfört med samma period föregående år. Tvärtom upplever vi att den nuvarande makroekonomin öppnar ytterligare möjligheter för oss: konkurrensen ser ut att vara lägre på UA-sidan och vår affär totalt sett gynnas av en stark dollar och en svagare krona och pund", förklarar Hasselberg.
Mag Interactive, Mkr | Q4-2021/2022 | Q4-2020/2021 | Förändring |
Nettoomsättning | 90,0 | 69,6 | 29,3% |
EBITDA | 37,1 | 21,7 | 71,0% |
EBITDA-marginal | 41,2% | 31,2% | |
EBITDA, justerat | 4,7 | 23 | -79,6% |
EBITDA-marginal, justerad | 5,2% | 33,0% | |
Rörelseresultat | -12,5 | 8,8 | |
Rörelsemarginal | 12,6% | ||
Nettoresultat | -10,2 | 7,9 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,38 | 0,30 |