Mag Interactive redovisar ökande omsättning under tredje kvartalet jämfört med samma period året innan. Ebitda-resultatet steg medan det på sista raden blev en ökad förlust.
Omsättningen steg 34,2 procent till 64,8 miljoner kronor (48,3).
Ebitda-resultat blev 3,4 miljoner kronor (0,5), med en ebitda-marginal på 5,2 procent (1,0).
Rörelseresultatet blev -6,8 miljoner kronor (-5,7).
Resultatet före skatt var -8,2 miljoner kronor (-4,5).
Resultatet efter skatt blev -6,5 miljoner kronor (-3,6).
Resultat per aktie hamnade på -0,25 kronor (-0,14).
Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till 6,1 miljoner kronor (-6,5).
Dagliga och månatliga spelare (DAU och MAU) uppgick till 2,4 respektive 8,2 miljoner, vilket för båda talen är en ökning med 12 procent jämfört med samma period föregående år.
Bolagets vd Daniel Hasselberg beskriver att kostnaderna för användarförvärv uppgick till 26 miljoner kronor, vilket är 12 miljoner kronor mer än i det andra kvartalet.
"Som vi noterade i samband med delårsrapporten av Q2 den 1 april såg vi under mars en kraftig ökning av antal nedladdningar, en direkt effekt av att många länder stängt ned sina samhällen på grund av covid-19-pandemin. Den stora tillströmningen av spelare var tydligast i våra mest etablerade spel Ruzzle och Quizkampen och har fortsatt att ge positiva effekter även under april och maj. Den organiska tillväxten har genererat kraftiga överskott i den delen av portföljen i Q3", kommenterar Daniel Hasselberg.
Mag Interactive, Mkr | Q3-2019/2020 | Q3-2018/2019 | Förändring |
Nettoomsättning | 64,8 | 48,3 | 34,2% |
EBITDA | 3,4 | 0,5 | 580,0% |
EBITDA-marginal | 5,2% | 1,0% | |
Rörelseresultat | -6,8 | -5,7 | |
Resultat före skatt | -8,2 | -4,5 | |
Nettoresultat | -6,5 | -3,6 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,25 | -0,14 | |
Kassaflöde från löpande verksamhet | 6,1 | -6,5 |