Dagliga aktiva spelare (DAU) sjönk till 1,3 miljoner stycken (1,5), månatliga aktiva spelare (MAU) minskade till 3,7 miljoner (4,9), månatliga unika betalande spelare (MUP) ökade till 51 miljoner (50) och genomsnittlig intäkt per daglig användare (ARPDAU) steg till 7,8 US cents (6,0).
Ebitda-resultatet blev 9,8 miljoner kronor (21,5), med en ebitda-marginal på 10,2 procent (28,0).
Rörelseresultatet blev -4,2 miljoner kronor (7,9).
Justerat rörelseresultat blev -4,5 miljoner kronor (7,6).
Resultatet efter skatt blev -3,1 miljoner kronor (7,8), och per aktie -0,12 kronor (0,29).
"Som vi har sett historiskt kommer vi att ha både upp- och nedgångskvartal även om den långsiktiga tillväxttrenden är stabil. Sådana mönster är att förvänta sig då vår ledstjärna för UA (användarförvärv) är lönsamhet, snarare än en specifik investeringsnivå per kvartal", kommenterar vd Daniel Hasselberg.
Mag Interactive, Mkr | Q2-2022/2023 | Q2-2021/2022 | Förändring |
Nettoomsättning | 96,1 | 76,8 | 25,1% |
EBITDA | 9,8 | 21,5 | -54,4% |
EBITDA-marginal | 10,2% | 28,0% | |
Rörelseresultat | -4,2 | 7,9 | |
Rörelsemarginal | 10,3% | ||
Rörelseresultat, justerat | -4,5 | 7,6 | |
Rörelsemarginal, justerad | 9,9% | ||
Nettoresultat | -3,1 | 7,8 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,12 | 0,29 |