Ebitda-resultat blev 7,7 miljoner kronor (6,0), med en ebitda-marginal på 14,0 procent (13,9).
Ebitda-resultatet, justerat, uppgick till -1,9 miljoner kronor (6,0).
Rörelseresultatet blev -2,2 miljoner kronor (-0,4).
Resultatet efter skatt blev -3,7 miljoner kronor (-0,1).
Antalet dagliga och månatliga aktiva spelare uppgick till 1,96 miljoner (1,89) respektive 6,40 miljoner (6,20). Antalet unika betalande spelare var 55 000 (43 000).
Snittintäkten per daglig spelare, ARPDAU, var 3,38 dollar (2,62), en ökning med 29 procent.
"Det som främst bidragit till förbättringen av ARPDAU är migreringen av spelare från Quizkampen till Nya Quizkampen, samt den fortsatta tillväxten för Wordzee", säger vd Daniel Hasselberg.
"När vi nu är på väg in i första kvartalet i det nya finansiella året förväntar vi oss att både spelaraktivitet och annonsintäkter återhämtar sig till normala nivåer efter det säsongsmässigt svagare Q4. En fortsatt expansion av Wordzee och Nya Quizkampen vad gäller både spelare och intäkter gör också starten på året extra spännande. Vi har gott hopp om att vi kan fortsätta ARPDAU-resan uppåt och bygga en än starkare verksamhet under 2021 och vidare", fortsätter Hasselberg.
Mag Interactive, Mkr | Q4-2019/2020 | Q4-2018/2019 | Förändring |
Nettoomsättning | 55,1 | 43,1 | 27,8% |
EBITDA | 7,7 | 6,0 | 28,3% |
EBITDA-marginal | 14,0% | 13,9% | |
EBITDA, justerat | -1,9 | 6,0 | |
EBITDA-marginal, justerad | 13,9% | ||
Rörelseresultat | -2,2 | -0,4 | |
Nettoresultat | -3,7 | -0,1 |