Ebitda-resultat blev 9,4 miljoner kronor (5,7), med en ebitda-marginal på 64,8 procent (58,2).
Rörelseresultatet blev 2,8 miljoner kronor (-0,9), med en rörelsemarginal på 19,3 procent.
Resultatet före skatt var 2,6 miljoner kronor (-1,1).
Resultatet efter skatt blev 0,7 miljoner kronor (-2,1).
Resultat per aktie hamnade på 0,06 kronor (-0,16).
Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till 9,0 miljoner kronor (-5,6).
Mediacle vd Santosh Jain uppger att bolaget gjort framsteg inom samtliga affärsområden under kvartalet, med särskilt stark tillväxt i B2B-verksamheten där man tagit in flera nya kunder. Vidare har spelstudion mPlay fortsatt att växa med nya spelsläppt, vilket skapat en spelportfölj på totalt 15 spel, med fler lanseringar att vänta under andra halvåret.
"När vi ser fram emot Q3 ligger vårt fokus fortfarande på våra prioriterade kärnaffärsområden med höga marginaler och vi fortsätter att arbeta för att befästa vår position som en ledande leverantör inom digitala medier, IT- och mjukvarulösningar för iGaming-industrin", skriver Jain om bolagets utsikter.
Mediacle, Mkr | Q2-2021 | Q2-2020 | Förändring |
Nettoomsättning | 14,5 | 9,8 | 48,0% |
EBITDA | 9,4 | 5,7 | 64,9% |
EBITDA-marginal | 64,8% | 58,2% | |
Rörelseresultat | 2,8 | -0,9 | |
Rörelsemarginal | 19,3% | ||
Resultat före skatt | 2,6 | -1,1 | |
Nettoresultat | 0,7 | -2,1 | |
Resultat per aktie, kronor | 0,06 | -0,16 | |
Kassaflöde från löpande verksamhet | 9,0 | -5,6 |