Chapple pekar på att Japan var den tredje största intäktskällan för föregångaren Ragnarok M, efter Sydkorea.
"Om historien är något att gå på kan Ragnarok Origin hamna i en liknande position, särskilt med tanke på attraktionskraften i ett välkänt och pålitligt IP", förklarar analytikern som specialiserar sig på appar.
Det finns vissa skillnader mellan den japanska och sydkoreanska marknaden för spelappar.
Japan är för det första en mycket större marknad i termer av hur mycket spelare spenderar. Däremot associeras Japan med en större bredd vad gäller genren av spelappar, medan MMORPG-spel som Ragnarok Origin är särskilt populära i Sydkorea.
Han tillägger dock att många av titlarna i Japan inkorporerar RPG-liknande element, vilket kan tala för Ragnarok Origin.
På frågan om potentiella utmaningar bedömer Sensor Tower-analytikern att de politiska spänningarna mellan Sydkorea och Japan har ökat på senare tid. Det kan potentiellt spilla över på spelmarknaden för appar, även om det är osäkert i dagsläget.
Gravity, som ännu inte redovisat siffror för det andra kvartalet, släppte senast kvartalsrapport samma dag som majoritetsägaren.