Justerat ebitda-resultat uppgick till 183 miljoner dollar (168), väntat 97,4, med en justerad ebitda-marginal på 31,6 procent (29,5).
Resultat per aktie hamnade på -0,48 dollar (-0,25).
Genomsnittligt antal dagligt aktiva användare, DAU, steg 19 procent i årstakt till 58,8 miljoner. Det var i nivå med tredje kvartalet. Väntat var samtidigt 59,3 miljoner.
I januari uppgick intäkterna till 213-216 miljoner dollar. De justerade intäkterna var 267-271 miljoner dollar medan DAU var 65 miljoner, en ökning med 19 procent i årstakt.
Roblox, MUSD | Q4-2022 | Konsensus | Förändring mot konsensus | Q4-2021 | Förändring |
Nettoomsättning | 579 | 615,5 | -5,9% | 568,8 | 1,8% |
EBITDA, justerat | 183 | 97,4 | 87,9% | 168 | 8,9% |
Resultat per aktie, USD | -0,48 | -0,25 |