Ebitda-resultat blev 15,1 miljoner kronor (1,5), med en ebitda-marginal på 67,1 procent (32,6).
Rörelseresultatet blev 1,9 miljoner kronor (-0,3), med en rörelsemarginal på 8,4 procent. Resultatet före skatt var -9,5 miljoner kronor (-10,9). Resultatet efter skatt blev -16,7 miljoner kronor (-10,9). Resultat per aktie hamnade på -0,01 kronor (-0,01).
"2021 var året då Safe Lane Gaming på allvar startade sin tillväxtresa. I enlighet med bolagets affärsidé har vi genomfört ett flertal förvärv av såväl bolag som speltitlar och har idag en helt ny plattform att utgå ifrån när vi nu tar oss an 2022", skriver vd Jesper Nord.
På ett år har företaget gått från två speltitlar till 14. Han kommenterar också det finansiella som är negativt.
"Det är viktigt att poängtera att SLG idag har goda kassaflöden från sin operativa verksamhet, nu ska vi även behandla vår balansräkning så det blir lika tydligt på sista raden", skriver Nord.
Safe Lane Gaming fortsätter också att ge prognoser. Under det andra halvåret nådde bolaget inte riktigt sin prognos. Målsättning för helåret 2022 är att uppnå ett ebitda-resultat genom organisk tillväxt i spannet 40-60 miljoner kronor exklusive nya förvärv.
Tidigare målsättning för 2023 kvarstår.
Safe Lane Gaming-chefen skriver också att man kommit långt i omnoteringsprocessen på NGM till följd av det omvända förvärvet. Processen börjar närma sig slutfasen.
Safe Lane Gaming, Mkr | Q4-2021 | Q4-2020 | Förändring |
Nettoomsättning | 22,5 | 4,6 | 389,1% |
EBITDA | 15,1 | 1,5 | 906,7% |
EBITDA-marginal | 67,1% | 32,6% | |
Rörelseresultat | 1,9 | -0,3 | |
Rörelsemarginal | 8,4% | ||
Resultat före skatt | -9,5 | -10,9 | |
Nettoresultat | -16,7 | -10,9 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,01 | -0,01 |