Företaget har 29 släppta titlar, varav 10 appar och 19 spel och mer än 145 miljoner nedladdningar. I finansiella termer väntas omsättningen för detta år att bli 600-640 miljoner med cirka 17-22 procent i justerad ebit-marginal.
"Deras portfölj har uppvisat en imponerande tillväxt och vi är övertygade om att tillväxten kommer fortsätta i flera år framöver", säger Larsson under presentationen.
Den organiska omsättningstillväxten för Nanobit löd 170 procent för det senaste halvåret, medan det justerade rörelseresultatet ökade hela 427 procent.
"Det är verkligen superimponerande siffror. Lönsamheten ökar dessutom ännu mer än omsättningen", säger bolagschefen som tillägger att det är inte ofta man ser dessa siffror.
Pipelinen beskrivs som imponerande och man lyfter fram bland annat Fashion Nation, ett nytt moderelaterat spel som befinner sig i mjuklanseringsstadiet.
Nanobits berättartunga rollspel bedöms stärka Stillfronts portfölj. Därutöver breddas Stillfronts publik, då en stor del av Nanobits spelare är kvinnor. Denna demografi väntas växa kraftigt, där spelutbudet idag är bristfälligt.
Nanobit anses vara duktiga på att bygga spel på sina spelmotorer, och tanken är att utvidga portföljen baserat på dessa beprövade spelmotorer. Det är attraktivt ur ett lönsamhetsperspektiv.
"Med Nanobit i vår portfölj ökar vi även potentialen för korsförsäljningen inom koncernen", nämner Larsson.
Vad avser den implicita värderingen på förvärvet betalade man 6,4 gånger det justerade ebitda-resultatet.
"Om vi tittar på 2021 års siffror så kommer det se annorlunda ut, givet den höga tillväxten", säger bolagschefen och nämner också att det stora förvärvet inte begränsar utsikterna för ytterligare förvärv.