Bildkälla: Stockfoto

WeAreQiiwi ökar omsättning men minskar rörelseresultat under andra kvartalet

WeAreQiiwi ökar omsättning men minskar rörelseresultat under andra kvartalet

Spelutvecklingsbolaget WeAreQiiwi Interactive redovisar ökande omsättning under andra kvartalet jämfört med samma period året innan. Bolaget rapporterar en ökad förlust.

Omsättningen uppgick till 5,9 miljoner kronor (1,7), en ökning med 247 procent mot föregående år.

"Omsättningstillväxten är framförallt relaterat till en ökning av intäkterna från speltiteln
Backpacker där vi fortsatt ser en stor potential på kritiska marknader som USA och Tyskland", säger vd Erik Dale Rundberg i en kommentar.

Rörelseresultatet blev -1,8 miljoner kronor (-0,6).

Ebitda-resultat blev -1,7 miljoner kronor (-0,6).

Resultatet före skatt var -1,8 miljoner kronor (-0,6).

Resultatet efter skatt blev -1,8 miljoner kronor (-0,6).

Resultat per aktie hamnade på -0,25 kronor (-0,11).

Kassan uppgick till 10,8 miljoner kronor (3,1).

Det genomsnittliga antalet MAU för andra kvartalet 2018 var 307 276 st (272 500 st) vilket är en förbättring jämfört mot det första kvartalet 2018. (MAU är ett nyckeltal som symboliserar antalet unika aktiva spelare under den senaste 30-dagarsperioden), skriver bolaget i rapporten.

Det genomsnittliga antalet DAU för andra kvartalet 2018 var 61 363 st (62 901 st) vilket är en försämring jämfört mot det första kvartalet 2018.

"Trots en marginell försämring i DAU ser vi ändå en ökning i omsättning vilket betyder att vi lyckats få ut mer värde per aktiv spelare och lyckats bibehålla de spelare som vi tjänar pengar på. (DAU är ett nyckeltal som symboliserar antalet dagliga unika
spelare)", säger vd:n.

WeAreQiiwi, Mkr Q2-2018 Q2-2017 Förändring
Nettoomsättning 5,9 1,7 247,1%
EBITDA -1,7 -0,6
Rörelseresultat -1,8 -0,6
Resultat före skatt -1,8 -0,6
Nettoresultat -1,8 -0,6
Resultat per aktie, kronor -0,25 -0,11
Börsvärldens nyhetsbrev
ANNONSER