Rörelseresultatet blev -3,5 miljoner kronor (-1,3).
Resultatet före skatt var -3,5 miljoner kronor (-1,3).
Resultatet efter skatt blev -3,5 miljoner kronor (-1,3).
Resultat per aktie hamnade på -0,55 kronor (-0,48).
- Tisdagen den 31 maj 2022 släpper vi Cricket Manager Pro live på våra tidigare testmarknader Sydafrika, Sri Lanka och Australien. Detta innebär att vi anser att vårt spel nu innehåller alla de väsentliga delar som våra testanvändare önskat under testperioden. Dialogen med våra testanvändare pågår alltjämt där vi erbjuder våra testare att aktivt delta i den framtida vidareutvecklingen av Cricket Manager Pro, kommenterar vd Eric De Basso i delårsrapporten.
- Att vi går live med vårt första egenproducerade spel är en milstolpe för Wicket Gaming. Vi kan nu fokusera på att generera intäkter. Samtidigt tittar vi på hur Cricket Manager Pro ska kunna integreras med vår Daily Fantasy Sport-plattform för att ytterligare generera intäkter. Genom cross-marketing mellan Cricket Manager Pro och Daily Fantasy Sport-plattformen ser vi stora möjligheter att skapa en ny intäktskanal framgent.
- Juni månad kommer att bli en annan viktig milstolpe för Wicket Gaming. Då lanserar vi vårt managerspel i bland annat Indien. Detta innebär att vi går live på världens största cricketmarknad. Självklart kommer spelet att finnas tillgängligt för alla andra stora cricketländer, exempelvis Storbritannien. Under juni månad kommer spelet även att finnas tillgängligt på den svenska marknaden, fortsätter Eric De Basso.
Wicket Gaming, Mkr | Q1-2022 | Q1-2021 |
Nettoomsättning | 0,0 | 0,9 |
Rörelseresultat | -3,5 | -1,3 |
Resultat före skatt | -3,5 | -1,3 |
Nettoresultat | -3,5 | -1,3 |
Resultat per aktie, kronor | -0,55 | -0,48 |