Aino Health AB (publ): Norberg & Partner Sustainable Group AB (publ) tecknar aktier i Aino Health AB (publ).

Detta pressmeddelande utgör inte ett offentligt uppköpserbjudande eller annars ett erbjudande om att förvärva aktier.

Norberg & Partner Sustainable Group AB (publ) tecknar aktier i Aino Health AB (publ) och utlöser därmed budplikt.

Norberg & Partner Sustainable Group AB (publ), org.nr 559268-0663 (”Norberg & Partner”) har idag tecknat 15 384 616 aktier i Aino Health AB (publ), org.nr 559063-5073 (”Aino Health”) till ett pris om 0,65 kronor per aktie. Efter förvärvet äger Norberg & Partner cirka 36,38 procent av aktierna och rösterna i Aino Health.

Genom förvärvet utlöses budplikt, vilket innebär att Norberg & Partner är skyldig att offentliggöra ett budpliktsbud avseende resterande aktier i Aino Health inom fyra veckor från förvärvet, alternativt avyttra så många aktier så att aktieinnehavet representerar mindre än tre tiondelar av röstetalet för samtliga aktier i Aino Health.

För ytterligare information, se Norberg & Partners hemsida.

www.norbergpartner.se/

Kontaktperson:

Jyrki Eklund, VD Aino Health AB (publ)

jyrki.eklund@ainohealth.com

Detta pressmeddelande lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 januari 2022 klockan 19.45.

Viktig information

Detta pressmeddelande är inte ett erbjudande om förvärv av aktier. Den som passerar budpliktsgränsen om 30 procent av rösterna i ett bolag med aktier upptagna till handel på en handelsplattformar måste, i enlighet med III.1 i Takeover-regler för vissa handelsplattformar utgivna av Kollegiet för svensk bolagsstyrning från den 1 januari 2021 (”Takeover-reglerna”), offentliggöra att budpliktsgränsen passerats. Detta pressmeddelande utgör ett sådant offentliggörande.

Om Aino Health (publ)
Aino Health är den ledande leverantören av Software as a Service-lösningar inom Human Capital Productivity och Employee Sustainability. Företagets kompletta system med SaaS-plattformar och tjänster minskar sjukfrånvaro, sänker relaterade kostnader och förbättrar affärsresultaten genom ökad produktivitet och medarbetarengagemang genom att göra hälsa, välbefinnande och säkerhet till en integrerad del av det dagliga arbetet. För mer information besök ainohealth.se.

Om Norberg & Partner Sustainable Group AB (publ)
Norberg & Partner Sustainable Group är en grupp med affärsidén att investera i hållbara och innovativa företag inom branscherna LifeScience, MedTech, Tech, RegTech samt råvaran skog. Norberg & Partner styrs av en tydlig filosofi som innebär att företaget har en modell för sitt innehav med fokus på lönsamhet och positiv framtidsutveckling.