Auriant Mining AB (publ.) meddelar uppsägning av avtalet med likviditetsgarant

Auriant Mining AB (publ.) (“Bolaget”) har sagt upp avtalet med Mangold Fondkommission AB (”Mangold”) om uppdraget som likviditetsgarant. Sista dagen för likviditetsstödjande handel av Mangold kommer att vara 25 augusti 2023.

Uppsägningen av avtalet med likviditetsgarant är ett genomförande av Bolagets strategi, vilket inkluderar pågående optimering av Bolagets kostnader.

För mer information, vänligen kontakta:

Danilo Lange, VD
Tel: +7 495 109 02 82
E-post: d.lange@auriant.com

Företagsnamn: Auriant Mining AB
Kortnamn: AUR
ISIN-kod: SE0001337213

Auriant Mining AB (AUR) är ett svenskt gruvbolag med inriktning på prospektering och guldproduktion i Ryssland, främst i republiken Tyva, Zabaikalye och republiken Khakassia. Bolaget har för närvarande fyra licenser, inklusive två gruvor i drift (Tardan och Alluvial vid Staroverinskaya), en prospekteringstillgång i ett tidigt skede och en prospekteringstillgång under utveckling.

Sedan den 19 juli 2010 handlas Auriants aktier på First North Premier vid NASDAQ Nordic Exchange under beteckningen AUR. Läs mer på www.auriant.com. G&W Fondkommission är Certified Adviser till Auriant, för mer information besök www.gwkapital.se.