Premiär för solcells-fordonet EVIG den 20:e oktober

Inbjudan till premiärvisning av bolagets senaste fordon EVIG har gått ut. Eventet kommer att äga rum i Göteborg den 20:e oktober kl 16:00. I samband med premiärvisningen öppnas produktkonfiguratorn och möjligheten att beställa fordon.

Bolaget presenterade starten för projekt Re:volt den 13:e september 2021. Nu drygt ett år senare, den 20 oktober 2022, är det världspremiär för fordonet som får namnet EVIG.

Göran Folkesson, VD på Clean Motion; “Potentialen är enorm. Bara i Europa finns cirka 32 miljoner lätta transportfordon. Drygt hälften av dessa används i städer, vilket är vår målmarknad. Med EVIG förändrar vi bilden av vad ett litet elfordon klarar av - och startar en grön revolution inom stadsleveranser.

Premiär den 20:e oktober kl: 16:00

• Presentationer om projektet samt från partners på såväl kundsidan som leverantörssidan
  • Avtäckning och premiärvisning av EVIG
  • Möjligheten till intervjuer och möte med företagsledningen

Länk till anmälan: https://eviglaunchevent.splashthat.com

Jonsered, 2022-09-21

För mer information, vänligen kontakta:
Christoffer Sveder
Director Commercial Operations, Clean Motion AB
Email: christoffer@cleanmotion.se

Om Clean Motion AB
Clean Motion AB är ett svenskt bolag som tillverkar och säljer verkligt hållbara fordon för städer. Fordonen är närproducerade och baserade på energi- och resurseffektivitet, för att maximera införandet av elfordon globalt. Bolagets vision är att erbjuda stadsmobilitet-laddad med solenergi och erbjuder därför lätta elfordon med låg energiförbrukning för att möta 2000-talets urbana transportutmaningar.

Clean Motion AB är listat på First North Growth Market vid Nasdaq Stockholm. Certified Adviser är G&W Fondkommission, e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08- 503 000 50.

För ytterligare information, vänligen besök: www.cleanmotion.se.

Om EVIG
EVIG är företagets nästa urbana elfordon, speciellt skräddarsytt för varudistribution i städer och laddar sig själv med hjälp av solen. www.cleanmotion.se/evig