Omsättningen steg 29,5 procent till 749,9 miljoner dollar (579). Utfallet kan jämföras med Factset analytikerkonsensus som låg på 762,6.
De justerade intäkterna, net bookings, kom in på 1 126,8 miljoner dollar (899,4), att jämföra med marknadens förväntningar på 1 051 miljoner dollar.
Justerat ebitda-resultat uppgick till 259,6 miljoner dollar (183), väntat 191, med en justerad ebitda-marginal på 34,6 procent (31,6).
Resultat per aktie hamnade på -0,52 dollar (-0,48), vilket är bättre än analytikerkonsensus som låg på -0,55.
Genomsnittligt antal dagligt aktiva användare, DAU, steg 22 procent i årstakt till 71,5 miljoner, väntat 70,75 miljoner. Kvartalet innan var siffran 70,2 miljoner och vid årsskiftet 2022/2023 var antalet 58,8 miljoner. Antalet månatligt aktiva användare steg 18 procent till 15,9 miljoner.
"Vi skalar vår verksamhet effektivt och förbättrar därmed våra marginaler och vårt kassaflöde, och vi förväntar oss att dessa trender fortsätter under 2024", säger finanschefen Michael Guthrie i rapporten.
För 2024 guidar Roblox för justerade intäkter på mellan 4,14 och 4,28 miljarder dollar, väntat 3,96 miljarder. I första kvartalet bedöms de justerade intäkterna bli mellan 910 och 940 miljoner dollar, väntat 907.
Vid en investerardag i november uppgav Roblox att de förväntar sig att öka omsättningen med över 20 procent per år till åtminstone 2027.
Roblox, MUSD | Q4-2023 | Konsensus | Förändring mot konsensus | Q4-2022 | Förändring |
Nettoomsättning | 749,9 | 762,6 | -1,7% | 579 | 29,5% |
Justerat EBITDA | 259,6 | 191 | 35,9% | 183 | 41,9% |
Resultat per aktie, USD | -0,52 | -0,55 | -0,48 |