"Denna tillväxt är ett resultat av våra lyckade spellanseringar och ett marknadsgenombrott för VR-spelindustrin. Vi har ytterligare fyra VR-spellanseringar att se fram emot under året och förväntar oss en fortsatt stark tillväxt", kommenterar vd Ricky Helgesson.
Alice i Underlandet-spelet Down the Rabbit Hole fortsätter att ha en stark försäljning, vilket uppges vara drivet av branschens tillväxt och aktivt marknadsföringsarbete. Även övriga spel sägs fortsätta att generera intäkter på en stabil nivå.
Ebitda-resultat blev 1,6 miljoner kronor (-2,0), med en ebitda-marginal på 37,2 procent.
Rörelseresultatet blev 0,3 miljoner kronor (-4,4), med en rörelsemarginal på 7,0 procent.
Resultatet före skatt var 0,6 miljoner kronor (-4,1).
Resultatet efter skatt blev 0,3 miljoner kronor (-4,1).
Beyond Frames, Mkr | Q4-2020 | Q4-2019 | Förändring |
Nettoomsättning | 4,3 | 1,4 | 207,1% |
EBITDA | 1,6 | -2,0 | |
EBITDA-marginal | 37,2% | ||
Rörelseresultat | 0,3 | -4,4 | |
Rörelsemarginal | 7,0% | ||
Resultat före skatt | 0,6 | -4,1 | |
Nettoresultat | 0,3 | -4,1 |