"Game Chest koncernen har under det fjärde kvartalet sett en mindre minskning av betalande abonnenter som uppgår till 4 500 (5 000), men i samband med det har bolaget även sett en ökad direktförsäljning inom Wurm och dess spelförsäljning", kommenterar vd Robin Bäcklund.
Ebitda-resultat blev 1,0 miljoner kronor (0,2), med en ebitda-marginal på 41,7 procent (5,4).
Justerat ebitda-resultat uppgick till 0,0 miljoner kronor (0,2).
Rörelseresultatet blev -0,5 miljoner kronor (-0,6).
Resultatet före skatt var -1,2 miljoner kronor (-2,4).
Resultatet efter skatt blev -1,1 miljoner kronor (-2,6), och per aktie -0,11 kronor (-0,25).
Game Chest, Mkr | Q4-2021 | Q4-2020 | Förändring |
Nettoomsättning | 2,4 | 3,7 | -35,1% |
EBITDA | 1,0 | 0,2 | 400,0% |
EBITDA-marginal | 41,7% | 5,4% | |
EBITDA, justerat | 0,0 | 0,2 | |
EBITDA-marginal, justerad | 5,4% | ||
Rörelseresultat | -0,5 | -0,6 | |
Resultat före skatt | -1,2 | -2,4 | |
Nettoresultat | -1,1 | -2,6 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,11 | -0,25 |