Bildkälla: Stockfoto

Game Chest ökar omsättningen i andra kvartalet - förlusten minskade

Gamingbolaget Game Chest redovisar ökande omsättning under andra kvartalet jämfört med samma period året innan. Samtidigt minskade rörelseförlusten.

Omsättningen steg 6,7 procent till 1,6 miljoner kronor (1,5).

Ebitda-resultatet blev -0,1 miljoner kronor (-0,6). Siffran påverkades negativt av kvarstående kostnader för tidigare ledningsroller.

Justerat ebitda-resultat uppgick till 0,2 miljoner kronor, med en justerad ebitda-marginal på 12,5 procent.

Rörelseresultatet blev -0,3 miljoner kronor (-1,1). Siffran tyngdes av avskrivningar och goodwill.

Resultatet före skatt var -0,3 miljoner kronor (-1,2). Resultatet efter skatt blev -0,3 miljoner kronor (-1,1). Resultat per aktie hamnade på -0,01 kronor (-0,11).

Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till -0,2 miljoner kronor (0,1). Likvida medel uppgick till 5,3 miljoner kronor (1,3).

"Vi kommer under tredje kvartalet fortsätta koncentrera oss på Wurm Online med optimeringar i grafikmotorn, speldesign och quality of life-uppdateringar. Vi kommer även att utöka och marknadsföra vårt sortiment som säljs för Silvermynt (spelets valuta)", säger vd Krister Elmgren.

Han fortsätter.

"Genom att arbeta tillsammans med content creators och expandera användningsområdet för webbsidan kan vi nå fler nya spelare. Med ett nytt content- och marketingteam kommer vi nu även marknadsföra spelet på sociala medier för att utöka kännedomen för spelet".

Game Chest, MkrQ2-2023Q2-2022Förändring
Nettoomsättning1,61,56,7%
EBITDA-0,1-0,6
EBITDA, justerat0,2
EBITDA-marginal, justerad12,5%
Rörelseresultat-0,3-1,1
Resultat före skatt-0,3-1,2
Nettoresultat-0,3-1,1
Resultat per aktie, kronor-0,01-0,11
Kassaflöde från löpande verksamhet-0,20,1
Likvida medel5,31,3307,7%
Börsvärldens nyhetsbrev
ANNONSER