Ebitda-resultatet blev -0,4 miljoner kronor (-0,4). Justerat ebitda uppgick till 0,0 miljoner kronor. Det justerade ebitda-resultatet är exklusive kostnader i samband med ledningsbyte.
Rörelseresultatet blev -0,7 miljoner kronor (-1,0).
Resultatet före och efter skatt var -0,8 miljoner kronor (-1,2).
Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till -3,8 miljoner kronor (-0,6).
Likvida medel uppgick till 5,5 miljoner kronor (1,2).
"När vi nu stänger årets första kvartal lyfter vi blicken framåt och från och med den 27 maj har vi inte bara en ny handlingskraftig vd men också en skuldfri koncern med större produktkännedom, reducerade kostnader och en närmare förvaltning av företagets bolag och produkter", säger den nytillträdde vd:n Krister Elmgren i rapporten.
Han säger vidare.
"Under det första, andra och tredje kvartalet kommer vi att koncentrera oss på Wurm Online, här finns möjlighet att öka intäkterna inte bara från vårt starkaste ben utan för koncernen i helhet. Med ökat fokus på spelmekanit, marknadsföring och storytelling är Wurm Online inte enbart en intäktskälla utan ett varumärke vi ska ta till nya nivåer. Under andra kvartalet börjar vi rulla ut nya in-game produkter och tjänster, en ny varumärkesprofil och en webbplats som binder samman communityn vilket möjliggör för ökade intäkter och ökad exponering."
Game Chest, Mkr | Q1-2023 | Q1-2022 |
Nettoomsättning | 1,7 | 1,6 |
EBITDA | -0,4 | -0,4 |
Rörelseresultat | -0,7 | -1,0 |
Resultat före skatt | -0,8 | -1,2 |
Nettoresultat | -0,8 | -1,2 |
Kassaflöde från löpande verksamhet | -3,8 | -0,6 |
Likvida medel | 5,5 | 1,2 |