Bildkälla: Stockfoto

Gaming Innovation Group minskar resultatet, redovisar topline-tillväxt för första gången på fem kvartal

Gaming Innovation Group minskar resultatet, redovisar topline-tillväxt för första gången på fem kvartal

Bettingbolaget Gaming Innovation Group redovisar minskande omsättning under första kvartalet jämfört med samma period året innan. Bolaget rapporterar en ökad förlust.

Omsättningen sjönk 4,0 procent till 31,1 miljoner euro (32,4). Jämfört med fjärde kvartalet steg intäkterna efter en nedgång fyra kvartal i rad dessförinnan.

Ebitda-resultat blev 2,5 miljoner euro (4,1), med en ebitda-marginal på 8,0 procent (12,7).

Rörelseresultatet blev -2,9 miljoner euro (-2,5).

Resultatet efter skatt blev -2,6 miljoner euro (-2,9).

"GiG återvänder till topline-tillväxt för första gången på fem kvartal, och många av de åtgärder vi vidtagit i det fjärde och första kvartalet kommer möjliggöra för ytterligare kostnadsbesparingar, optimering av verksamheten och prestation som kommer att leda till ett förbättrat resultat under den andra halvan av året", skriver Gaming Inovvation Groups vd Richard Brown.

Vidare beskriver Brown att tillväxten i kasino fortsatt varit positiv in i april och att bolaget fört över utgifterna från sport till kasinosegmentet, vilket man tror kommer mildra eventuella effekter från covid-19.

Gaming Innovation Group, MEUR Q1-2020 Q1-2019 Förändring
Nettoomsättning 31,1 32,4 -4,0%
EBITDA 2,5 4,1 -39,0%
EBITDA-marginal 8,0% 12,7%
Rörelseresultat -2,9 -2,5
Nettoresultat -2,6 -2,9
Börsvärldens nyhetsbrev
ANNONSER