Ebitda-resultat blev 5,3 miljoner euro (2,8), med en ebitda-marginal på 32,7 procent (21,2).
Rörelseresultatet blev 2,1 miljoner euro (-2,2), med en rörelsemarginal på 13,0 procent.
Resultatet efter skatt blev -0,5 miljoner euro (-6,0).
Resultat per aktie hamnade på -0,01 euro (-0,06).
Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till 3,4 miljoner euro (10,1).
Under perioden har bolaget lanserat ett nytt varumärke samtidigt som tre nya varumärken färdigställdes och är redo för lansering, där det första av dessa redan har presenterats under inledningen av augusti.
"Det andra kvartalet 2021 har varit ytterligare en succé. Vår raka tillväxtresa demonstreras med både ökad kapacitet och styrka i vårt erbjudande över alla affärsområden", säger Richard Brown, vd på Gaming Innovation Group.
Gaming Innovation Group, MEUR | Q2-2021 | Q2-2020 | Förändring |
Nettoomsättning | 16,2 | 13,2 | 22,7% |
EBITDA | 5,3 | 2,8 | 89,3% |
EBITDA-marginal | 32,7% | 21,2% | |
Rörelseresultat | 2,1 | -2,2 | |
Rörelsemarginal | 13,0% | ||
Nettoresultat | -0,5 | -6,0 | |
Resultat per aktie, EUR | -0,01 | -0,06 | |
Kassaflöde från löpande verksamhet | 3,4 | 10,1 | -66,3% |