Bildkälla: Stockfoto

Gaming Innovation Group ökar omsättning och vinst i Q2

Igamingbolaget Gaming Innovation Group redovisar ökande omsättning och vinst under andra kvartalet jämfört med samma period året innan.

Omsättningen steg 40,7 procent till 31,1 miljoner euro (22,1). Den organiska försäljningstillväxten var 22 procent.

Ebitda-resultatet blev 13,6 miljoner euro (7,7), med en ebitda-marginal på 43,7 procent (34,8).

Justerat ebitda-resultat uppgick till 14,0 miljoner euro (8,3), med en justerad ebitda-marginal på 45,0 procent (37,6).

Rörelseresultatet blev 6,6 miljoner euro (2,4), med en rörelsemarginal på 21,2 procent (10,9). Resultatet efter skatt blev 6,5 miljoner euro (1,3).

Resultat per aktie hamnade på 0,05 euro (0,02).

Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till 9,1 miljoner euro (9,5).

- Det andra kvartalet har visat sig vara ytterligare ett steg framåt för GiG och verksamheten har nått en ny rekordhög omsättning. Vi ser nu fram emot det andra halvåret med fullt fokus på att säkerställa en stark tillväxtmekanik, fortsatta operativa förbättringar och långsiktig skalbarhet för bolaget", säger Gaming Innovation Groups vd Richard Brown.

Gaming Innovation Group, MEURQ2-2023Q2-2022Förändring
Nettoomsättning31,122,140,7%
Organisk försäljningstillväxt, procent22
EBITDA13,67,776,6%
EBITDA-marginal43,7%34,8%
EBITDA, justerat14,08,368,7%
EBITDA-marginal, justerad45,0%37,6%
Rörelseresultat6,62,4175,0%
Rörelsemarginal21,2%10,9%
Nettoresultat6,51,3400,0%
Resultat per aktie, EUR0,050,02150,0%
Kassaflöde från löpande verksamhet9,19,5-4,2%
Börsvärldens nyhetsbrev
ANNONSER