Ebitda-resultatet blev 14,8 miljoner euro (10,3), med en ebitda-marginal på 48,8 procent (47,2).
Justerat ebitda-resultat uppgick till 14,8 miljoner euro (10,3), med en justerad ebitda-marginal på 48,8 procent (47,2).
Rörelseresultatet blev 7,8 miljoner euro (7), med en rörelsemarginal på 25,7 procent (32,1).
Resultatet efter skatt för kvarvarande verksamhet blev 3,3 miljoner euro (7,2), en minskning med 54,2 procent mot föregående år.
Resultat per aktie uppgick till -0,04 euro (0,05). Justerat resultat per aktie blev 0,02 euro (0,06).
Gaming Innovation Group är aktiva på 29 marknader runt om i världen och räknar med att säkra ytterligare nya marknadsinträdesavtal från både befintliga och nya partners under resten av 2024.
Gaming Innovation Group kommer att splittras från Gentoo Media och företaget guidar nu för intäkter om minst 44 miljoner euro under 2025.
För 2024 spår man att GIG Platform & Sportsbooks intäkter blir 30-33 miljoner euro och att den justerade ebitda-förlusten blir -3,5 till -2,5 miljoner euro.
Gaming Innovation Group, MEUR | Q2-2024 | Q2-2023 | Förändring |
Nettoomsättning | 30,3 | 21,8 | 39,0% |
Organisk försäljningstillväxt, procent | 1 | ||
Ebitda | 14,8 | 10,3 | 43,7% |
Ebitda-marginal | 48,8% | 47,2% | |
Justerat ebitda | 14,8 | 10,3 | 43,7% |
Justerad ebitda-marginal | 48,8% | 47,2% | |
Rörelseresultat | 7,8 | 7 | 11,4% |
Rörelsemarginal | 25,7% | 32,1% | |
Nettoresultat | 3,3 | 7,2 | -54,2% |
Resultat per aktie, EUR | -0,04 | 0,05 | |
Justerat resultat per aktie, EUR | 0,02 | 0,06 | -66,7% |