Bildkälla: Stockfoto

Mag Interactive ökar omsättning och ebitda-resultat under första kvartalet

Mobilspelsutvecklaren MAG Interactive ökade omsättningen och ebitda-resultatet i räkenskapsårets första kvartal.

Omsättningen steg 33,8 procent till 63 miljoner kronor (47,1).

Ebitda-resultat blev 9,3 miljoner kronor (5,0), med en ebitda-marginal på 14,8 procent (10,6).

Rörelseresultatet blev -2,2 miljoner kronor (-3).

Resultatet efter skatt blev -0,2 miljoner kronor (-2,9).

Resultat per aktie hamnade på -0,01 kronor (-0,11).

Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till 4,6 miljoner kronor (20,9).

Dagligt och månatligt antal spelare (DAU och MAU) var 1,9 miljoner respektive 6,2 miljoner under kvartalet, en ökning med 4 respektive 5 procent jämfört med samma period föregående år. Genomsnittlig intjäning per dagligt aktiv användare (ARPDAU) var för perioden 4,1 cents (2,9), en ökning med 43 procent jämfört med samma period föregående år.

"2021 har startat riktigt bra och jag ser fram emot att se vad vi kan leverera tillsammans med våra nya team från Primetime och Apprope som båda anslutit sig till MAG under de senaste månaderna. Givet det intresse vi ser från spelstudios att bli en del av MAG ser vi positivt på möjligheter till fler förvärv under det kommande året", skriver vd Daniel Hasselberg i rapporten.

Mag Interactive, MkrQ1-2020/2021Q1-2019/2020Förändring
Nettoomsättning6347,133,8%
EBITDA9,35,086,0%
EBITDA-marginal14,8%10,6%
Rörelseresultat-2,2-3
Nettoresultat-0,2-2,9
Resultat per aktie, kronor-0,01-0,11
Kassaflöde från löpande verksamhet4,620,9-78,0%
Börsvärldens nyhetsbrev
ANNONSER