Ebitda-resultat blev 5,9 miljoner euro (3,9), med en ebitda-marginal på 16,9 procent (14,4).
Justerat ebitda-resultat uppgick till 6,4 miljoner euro (4,0), med en justerad ebitda-marginal på 18,3 procent (14,8).
Resultatet efter skatt blev 0,3 miljoner euro (0,1).
Bolaget skriver i en kommentar till rapporten att siffrorna var bättre än väntat.
"Gaming uppvisade en fortsatt positiv tillväxttakt, men som vanligt påverkades segmentet under tredje kvartalet något av säsongsvariation men också av pausen i lockdown-åtgärderna i Europa. Den kraftiga ökningen av nya spelare under den covid 19-relaterade lockdown-perioden i andra kvartalet 2020 ledde till en positiv effekt på nettoomsättningen för våra spel", kommenterar vd Remco Westermann och fortsätter:
"För mediaenheten, som stöttar gaming-segmentet genom användarrekrytering och uppdrag för externa annonsörer som Zynga, Innogames och Ubisoft, såg vi positiva ebitda-effekter från integrationen av våra senaste förvärv."
Under de kommande kvartalen planerar man att öka den organiska tillväxten.
Bolaget förväntar sig en nettoomsättning på 125-135 miljoner euro och en redovisad ebitda om 23-26 miljoner euro för 2020, vilket kommunicerades 5 november.
Media and Games Invest, MEUR | Q3-2020 | Q3-2019 | Förändring |
Nettoomsättning | 35,0 | 27,1 | 29,2% |
EBITDA | 5,9 | 3,9 | 51,3% |
EBITDA-marginal | 16,9% | 14,4% | |
EBITDA, justerat | 6,4 | 4,0 | 60,0% |
EBITDA-marginal, justerad | 18,3% | 14,8% | |
Nettoresultat | 0,3 | 0,1 | 200,0% |