Dagliga aktiva spelare (DAU) sjönk till 1,2 miljoner stycken (1,5), månatliga aktiva spelare (MAU) minskade till 3,5 miljoner (5,0), månatliga unika betalande spelare (MUP) ökade till 52 miljoner (47) och genomsnittlig intäkt per daglig användare (ARPDAU) steg till 7,8 US cents (5,7).
Ebitda-resultatet blev 0,0 miljoner kronor (17,1). Lönsamheten pressades av betydande investeringar i UA. De ökade till 51 miljoner och var de största hittills för ett enskilt kvartal, uppger vd Daniel Hasselberg i rapporten.
Rörelseresultatet blev -13,8 miljoner kronor (4,0).
Resultatet efter skatt blev -11,2 miljoner kronor (3,7).
Resultat per aktie hamnade på -0,42 kronor (0,14).
Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till -9,7 miljoner kronor (11,2).
Mag Interactive, Mkr | Q1-2022/2023 | Q1-2021/2022 | Förändring |
Nettoomsättning | 97,3 | 69,8 | 39,4% |
EBITDA | 0,0 | 17,1 | |
EBITDA-marginal | 24,5% | ||
Rörelseresultat | -13,8 | 4,0 | |
Rörelsemarginal | 5,7% | ||
Nettoresultat | -11,2 | 3,7 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,42 | 0,14 | |
Kassaflöde från löpande verksamhet | -9,7 | 11,2 |