Intäkterna under kvartalet uppges framförallt vara hänförliga till Cities: Skylines, Cities: Skylines II, Crusader Kings III, Hearts of Iron IV och Stellaris.
Rörelseresultatet blev 154,4 miljoner kronor (155,7), med en rörelsemarginal på 32,0 procent (32,2).
Resultatet före skatt var 165,0 miljoner kronor (157,1).
Resultatet efter skatt blev 126,9 miljoner kronor (123,7), en ökning med 2,6 procent mot föregående år.
Resultat per aktie uppgick till 1,20 kronor (1,17), vilket innebär en ökning med 2,6 procent mot föregående år.
Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till 136,9 miljoner kronor (244,6).
Likvida medel uppgick till 1 181,8 miljoner kronor (812,7).
"Fortsättningen av året kommer att bli riktigt spännande. I närtid har vi en bra bredd av expansioner planerade till våra spel och vi kommer att släppa både Foundry och Life by You i Early Access. Båda spelen är, på olika sätt, intressanta releaser i för oss nya territorier inom den bredare management- och simuleringsgenren", skriver Paradox vd, Fredrik Wester.
Paradox, Mkr | Q1-2024 | Q1-2023 | Förändring |
Nettoomsättning | 482,1 | 482,8 | -0,1% |
Rörelseresultat | 154,4 | 155,7 | -0,8% |
Rörelsemarginal | 32,0% | 32,2% | |
Resultat före skatt | 165,0 | 157,1 | 5,0% |
Nettoresultat | 126,9 | 123,7 | 2,6% |
Resultat per aktie, kronor | 1,20 | 1,17 | 2,6% |
Kassaflöde från löpande verksamhet | 136,9 | 244,6 | -44,0% |
Likvida medel | 1 181,8 | 812,7 | 45,4% |