Den fortsatt goda utvecklingen för spelet Wordington samt en god start på den globala lanseringen av spelet Hell’s Kitchen har resulterat i en stark omsättningstillväxt.
Ebitda-resultat blev 3,9 miljoner kronor (-0,4), med en ebitda-marginal på 12,7 procent.
Resultatförbättringen är drivet av en fortsatt god utveckling för spelet Wordington samt en god start på den globala lanseringen av spelet Hell’s Kitchen som startades under den rapporterade perioden.
Rörelseresultatet blev 3,1 miljoner kronor (-0,7), med en rörelsemarginal på 10,1 procent.
Resultatet före skatt var 3,1 miljoner kronor (-0,8).
Resultatet efter skatt blev 3,1 miljoner kronor (-0,8).
Resultat per aktie hamnade på 0,37 kronor (-0,09).
Bolagets vd Erik Dale Rundberg skriver i en kommentar att under det andra kvartalet ser man en fortsatt god utveckling i antalet genomsnittligt dagliga aktiva spelare (DAU) som steg till 368 722 stycken.
"Vi ser fortsatt en god potential att nyckeltalen DAU och MAU kommer utvecklas positivt framgent med tanke på stundande nya spellanseringarna i form av Coronation Street samt våra två egna Qiiwi IP:n. Alla dessa tre spel är planerade att starta sina mjuklanseringar under det tredje kvartalet 2020", kommenterar bolagschefen.
ARPDAU löd 0,92 kronor, vilket är en förbättring.
"Under den rapporterade perioden har vi sett en fortsatt stark monetisering via annonsintäkter vilket följer vår affärsmodell kring att bygga våra spel med möjlighet att se på så kallade belöningsannonser för att få olika typer av fördelar", säger Rundberg som anser att bolaget är i en mycket bra position inför det andra halvåret.
Qiiwi Games, Mkr | Q2-2020 | Q2-2019 | Förändring |
Nettoomsättning | 30,7 | 3,3 | 830,3% |
EBITDA | 3,9 | -0,4 | |
EBITDA-marginal | 12,7% | ||
Rörelseresultat | 3,1 | -0,7 | |
Rörelsemarginal | 10,1% | ||
Resultat före skatt | 3,1 | -0,8 | |
Nettoresultat | 3,1 | -0,8 | |
Resultat per aktie, kronor | 0,37 | -0,09 |