Ebitda-resultat blev 1,0 miljoner kronor (5,2), med en ebitda-marginal på 4,3 procent (22,2).
Rörelseresultatet blev 0 miljoner kronor (4,4). Det sämre utfallet beror på att fjolåret hade vissa speltitlar som utvecklades väldigt bra och att de första covid-19-restriktionerna förra året ledde till en ökad spelaktivitet och lägre anskaffningskostnader per spelare vid marknadsföring.
Resultatet både före och efter skatt var 0,6 miljoner kronor (4,4).
Bolaget har under perioden genomfört en riktad emission på 66,5 miljoner kronor före avdrag för transaktionskostnader, samt började handlas på First North i mitten av mars.
”Att dessa två händelser nu är genomförda tidigt under året innebär att vi skapat oss goda förutsättningar för fortsatt stark tillväxt både för bolagets spelportfölj/pipeline men även för bolagets kännedom internationellt på aktiemarknaden då Nasdaq First North Growth Market är en bevisad utmärkt tillväxtplattform för spelbolag”, säger vd Erik Dale Rundberg.
Målsättningen för 2021 är att ha sex speltitlar i portföljen som är baserade på världskända varumärken. Detta inkluderar de tre titlar som bolaget jobbar på sedan förra sommaren, ”Kitchen Nightmares” (Match-3), ”Midsomer Murders” (Ordspel) och ”MasterChef” Match-3. Därutöver finns Match-3-spelet ”Extreme Makeover: Home Edition” som är planerat att lanseras mot senare delen av året.
Qiiwi Games, Mkr | Q1-2021 | Q1-2020 | Förändring |
Nettoomsättning | 23,1 | 23,4 | -1,3% |
EBITDA | 1,0 | 5,2 | -80,8% |
EBITDA-marginal | 4,3% | 22,2% | |
Rörelseresultat | 0 | 4,4 | |
Rörelsemarginal | 18,8% | ||
Resultat före skatt | 0,6 | 4,4 | -86,4% |
Nettoresultat | 0,6 | 4,4 | -86,4% |