Justerat ebitda-resultat uppgick till 54,6 miljoner dollar (180,1), väntat 71,1, med en justerad ebitda-marginal på 9,2 procent (39,7).
Resultat per aktie hamnade på -0,30 dollar (-0,25), vilket är sämre än analytikerkonsensus som låg på -0,25.
Genomsnittligt antal dagligt aktiva användare, DAU, ökade 21 procent i årstakt till 52,2 miljoner. Det kan jämföras med 54,1 miljoner i första kvartalet. Väntat var samtidigt 54 miljoner.
I juli ökade intäkterna med 25-27 procent till 205-208 miljoner dollar. De justerade intäkterna steg 8-10 procent till 243-247 miljoner dollar medan DAU var upp 26 procent till 58,5 miljoner.
Roblox, MUSD | Q2-2022 | Konsensus | Förändring mot konsensus | Q2-2021 | Förändring |
Nettoomsättning | 591,2 | 639 | -7,5% | 454,1 | 30,2% |
EBITDA, justerat | 54,6 | 71,1 | -23,2% | 180,1 | -69,7% |
Resultat per aktie, USD | -0,30 | -0,25 | -0,25 |