Rörelseresultatet blev -7,1 miljoner kronor (-0,1).
Snittintäkterna per spelare (APRDAU) uppgick till 0,071 dollar (0,0,75), vilket är en minskning med 6 procent.
"Snittintäkten per spelare (ARPDAU) och antal månatliga unika aktiva spelare (MAU) ligger i linje med förväntningarna och som tidigare kommunicerats belastades resultatet med en engångspost om ca 4 MSEK vilket härleds till nedskrivningen av spelet Spells & Loot", skriver bolagets vd och grundare Rade Prokopovic i sina kommentarer.
Månatligt aktiva spelare (MAU) uppgick till 1 057 000 (1 063 000).
Resultatet efter skatt blev -7,1 miljoner kronor (-0,1).
Resultat per aktie hamnade på -0,84 kronor (-0,02).
Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till -1,4 miljoner kronor (0,2).
Likvida medel uppgick till 21,7 miljoner kronor (13,7).
"Vårt mål 2023 är att underhålla 1 miljon spelare dagligen med en diversifierad portfölj riktad till såväl vana som mindre vana spelare. Vårt fokus under 2022 är därför att realisera så många spelkoncept som möjligt och utnyttja vår möjlighet att skala spelen för att utveckla och förbättra vår affär", skriver Rade Prokopovic.
Sozap, Mkr | Q1-2022 | Q1-2021 | Förändring |
Nettoomsättning | 4,6 | 4,4 | 4,5% |
Rörelseresultat | -7,1 | -0,1 | |
Nettoresultat | -7,1 | -0,1 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,84 | -0,02 | |
Kassaflöde från löpande verksamhet | -1,4 | 0,2 | |
Likvida medel | 21,7 | 13,7 | 58,4% |