"Tillväxten drevs framför allt av vårt förbättringsarbete av speltiteln ARMED HEIST där den genomsnittliga intäkten per daglig aktiv användare, ARPDAU, mer än fördubblades jämfört med samma period föregående år", skriver Sozaps vd Rade Prokopovic i rapporten.
Rörelseresultatet blev -1,0 miljoner kronor (-0,3).
Resultatet före skatt var -1,0 miljoner kronor (-0,3).
Resultatet efter skatt blev -1,0 miljoner kronor (-0,3).
Resultat per aktie hamnade på -0,14 kronor (-0,05).
Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till 3,3 miljoner kronor (-0,4).
Det genomsnittliga antalet månatliga aktiva användare, MAU, uppgick till 1,1 miljon (1,2). Vidare låg snittintäkten per spelare, ARPDAU, på 0,067 dollar (0,029).
Sozaps antal spelutvecklingsprojekt uppgår till 4 (2).
"Vår ambition är att fortsätta öka investeringarna i user acquisition (marknadsföring) under kommande kvartal för att i samband med kommande uppdateringar utöka spelarbasen och intäkterna på ett kostnadseffektivt sätt", fortsätter Rade Prokopovic.
Sozap, Mkr | Q2-2021 | Q2-2020 | Förändring |
Nettoomsättning | 5,0 | 3,3 | 51,5% |
Rörelseresultat | -1,0 | -0,3 | |
Resultat före skatt | -1,0 | -0,3 | |
Nettoresultat | -1,0 | -0,3 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,14 | -0,05 | |
Kassaflöde från löpande verksamhet | 3,3 | -0,4 |