Bildkälla: Stockfoto

Wicket Gaming antar en offensiv förvärvsstrategi och höjer tidigare mål

Spelutvecklingsbolaget Wicket Gaming redovisar ingen omsättning under andra kvartalet. Nettoförlusten ökade.

Ebitda-resultat blev -2,1 miljoner kronor (-1,1).

Justerat ebitda-resultat uppgick till -1,1 miljoner kronor.

Resultatet efter skatt blev -2,1 miljoner kronor (-1,1).

Resultat per aktie hamnade på -0,78 kronor (-0,03). Justerat resultat per aktie blev -0,41 kronor (-0,03).

"Jag vill återigen välkomna alla nya aktieägare till Wicket Gaming och ser med stor tillförsikt fram emot en intensiv och spännande höst där lanseringen av vår första titel, Cricket Manager, ligger i högsta fokus", inleder Eric De Basso, vd på Wicket Gaming.

I rapporten presenterar bolaget sitt nya uppdaterade mål att uppnå 10 miljoner nedladdningar i utgången av 2022.

"Indien är den största cricketmarknaden och växer idag med cirka 60 miljoner nya mobilanvändare per år. Marknadspotentialen är enorm och vi ser goda möjligheter till att bli en ledande aktör inom managerspelgenren i Indien. Vår målsättning för Cricket Manager höjer vi nu till att uppnå 10 miljoner nedladdningar i utgången av 2022", kommenterar De Basso.

Utöver pågående diskussioner angående bolagets andra speltitel tillsammans med deras samarbetspartners Linked Dimensions och Unger & Fiedler antar Wicket Gaming en offensiv förvärvsdriven strategi framöver och tar sikte på Indien.

"Styrelsen har antagit en offensiv förvärvsdriven strategi med målsättning att etablera en stark marknadsposition på relevanta målmarknader såsom Indien. Här ämnar vi att sondera terrängen inom spel- och mediasegmentet och lokalisera förvärvskandidater där värde bevisas genom synergier och tillväxtpotential", avslutar Eric De Basso.

Wicket Gaming, MkrQ2-2021Q2-2020
Nettoomsättning00,019
EBITDA-2,1-1,1
EBITDA, justerat-1,1
Nettoresultat-2,1-1,1
Resultat per aktie, kronor-0,78-0,03
Resultat per aktie, justerat, kronor-0,41-0,03
Börsvärldens nyhetsbrev
ANNONSER